Thursday, October 18, 2018

Buka Panggung





Assalamualaikum pembuka bicara..
Syukur Alhamdulillah, akhirnya saya diberi kesempatan untuk turut sama terlibat dalam membuat sedikit catatan atau sejarah hidup diri saya khususnya penglibatan diri saya dalam dikir barat bermula dibangku sekolah, era kampus dan sehingga ke hari ini.

Jadi kesimpulan penulisan dalam blog ini akan berkisar berkaitan pengalaman blogger sebagai salah seorang aktivis dikir barat bermula seusia belasan tahun hingga kini. Insya Allah paparan grafik dan video akan disajikan kepada pembaca sekalian.

No comments:

Post a Comment

Saya Adlisham Mohammad atau nama pentas Ise Kota berasal dari Kampung Kota, 7 km dari bandar Kota Bharu. Mendapat pendidikan peringkat rendah di SK Kota, peringkat menengah rendah di SMK Kota dan menengah atas di SM Teknik Bachok. Seterusnya menduduki STPM di SMK Kota. Berikutnya menyambung pengajian ke peringkat Sarjanamuda di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Begitu meminati seni dikir barat dan mula bergiat semenjak di bangku sekolah lagi. Dalam seni dikir barat saya adalah tok juara@jogho dan mempunyai sedikit kemahiran asas bermain alat muzik dikir barat. Pernah berguru dengan Jemi Bukit Marak dan beberapa pendikir di Kelantan. Kenangan manis adalah apabila kumpulan saya Tunas Warisan UKM mendapat johan dalam pertandingan dikir barat seluruh IPTA Malaysia tahun 2007. Sekarang saya berkhidmat sebagai pendidik di sekolah menengah sekitar Lembah Kelang.